Bahasa
Tema :

Kod mySMS BPH Untuk Aduan Penyelenggaraan Kuarters BPH

Disiarkan ke web pada 02-08-2012 oleh Pentadbir Web | Telah dibaca sebanyak 20237 kali

Sinopsis : Bahagian Pengurusan Hartanah, JPM telah mengemaskini Kod mySMS BPH untuk Aduan Penyelenggaraan Kuarters BPH.
02-08-2012

Langkah-langkah untuk menghantar SMS Aduan Kerosakkan adalah seperti berikut :

 Bil. Kawasan
Kod MySMS
 1.Presint 9 Fasa 1   BPH P9F1 [alamat pengadu] [aduan]
 2. Presint 9 Fasa 2  BPH P9F2 [alamat pengadu] [aduan]
 3. Presint 9 Fasa 3  BPH P9F3 [alamat pengadu] [aduan]
 4. Presint 11 Zon 4A  BPH P114A [alamat pengadu] [aduan]
 5. Presint 14 Sub-Presint 7  BPH P14SP7 [alamat pengadu] [aduan]
 6. Presint 14 Sub-Presint 12  BPH P14SP12 [alamat pengadu] [aduan]
 7.Presint 15-12A   BPH P1512A [alamat pengadu] [aduan]
 8.
 Presint 15-12B  BPH P1512B [alamat pengadu] [aduan]
 9. Presint 16 Fasa 1C  BPH P16F1C [alamat pengadu] [aduan]
 10. Presint 17 RK 1  BPH P17RK1 [alamat pengadu] [aduan]
 11. Presint 17 RK 2  BPH P17RK2 [alamat pengadu] [aduan]

Berikut disertakan cara-cara penghantaran aduan mySMS BPH untuk Aduan Kerosakkan Kuarters :
 
Langkah 1 :
 
Taip BPH dan Nama Kawasan: Contoh Presint 9 Fasa 1 ditaip singkatan BPH P9F1
*sila rujuk singkatan kawasan anda seperti jadual di atas

 
Langkah 2 :
 
Taip Alamat Pengadu: Contoh BPH P9F1 A-T01-U01  
 
Langkah 3 :
 
Taip Aduan Pengadu : Contoh BPH P9F1 A-T01-U01 Singki dan tiles dalam bilik mandi tertanggal.
 
Langkah 4 :
 
Hantar ke 15888
 
Contoh Teks SMS Penuh :
 
BPH P9F1 A-T01-U01 Singki dan tiles dalam bilik mandi tertanggal
SMS dihantar ke 15888.  
*Caj sebanyak RM 0.20 akan dikenakan kepada pengadu / penghantar sms.

Sebarang pertanyaan anda boleh menghubungi talian 03-8880 0000 / 03-8880 0161 / 03-88880 0158 atau emel kepada bph_admin@bph.gov.my.

Arkib Berita (Paparan Keseluruhan)

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008