UNIT KUALITI, DOKUMENTASI & LATIHAN (UKDL)



Hubungi Kami
Alamat UKDL

Alamat
Unit Kualiti, Dokumentasi & Latihan (UKDL)
Bahagian Penyelarasan & Khidmat Sokongan
Cawangan Pangkalan Udara & Maritim
Tingkat 3, Blok F
Ibu Pejabat JKR Malaysia
Jalan Sultan Salahuddin
50582 Kuala Lumpur.

No. Telefon
03-26107982

No. Faks
03-26935273


Mengenai SSR

Selaras dengan perkembangan dan persaingan di peringkat global ini, agensi-agensi kerajaan perlu sentiasa berusaha untuk memantapkan tadbir urus dan sistem penyampaian perkhidmatan masing-masing. Justeru itu penilaian berdasarkan Sistem Star Rating (SSR) merupakan mekanisme bersepadu dalam mengukur prestasi agensi kerajaan ke arah mewujudkan budaya berprestasi tinggi merentasi keseluruhan sektor awam.

 

Komponan A :

  1. Pengurusan Organisasi - A1
  2. Pengurusan Kewangan - A2
  3. Pengurusan Sumber Manusia - A3
  4. Pengurusan ICT - A5
  5. Pengurusan Rekod - A6

Komponan B :

  1. Pengurusan - B1
  2. Dasar Program - B2

Komponan C :

  1. Perancangan Pengurusan Pelanggan - C1
  2. Interaksi Dengan Pelanggan - C2
  3. Prestasi Pengurusan Pelanggan - C3
  4. Budaya Berteraskan Perkhidmatan Pelanggan - C4
     

Objektif Sistem Star Rating (SSR)

 

a)  Menilai dan mengukur prestasi agensi-agensi kerajaan bagi memastikan penyampaian perkhidmatan sektor awam berada pada tahap yang cemerlang.

 

b)  Memberi pengiktirafan kepada agensi-agensi yang telah menunjukkan tahap tadbir urus yang terbaik serta sentiasa meningkatkan kualiti perkhidmatan yang unggul.

 

c) Menggalakkan persaingan yang sihat di kalangan agensi sektor awam dalam mengamalkan pengurusan organisasi dan penyampaian perkhidmatan yang lebih berkesan.

Kemaskini Terakhir (Thursday , 19 SEP 2013)

Nama Pengguna
Kata Laluan