Date: Isnin, April 4, 2016
PERLAKSANAAN MYSTERY SHOPPING PANGGILAN TELEFON
 
Sepertimana Tuan / Puan sedia maklum, pengurusan perhubungan pelanggan yang cekap dan berkesan akan dapat memastikan penyampaian perkhidmatan yang responsif mengikut kehendak dan keperluan pelanggan. Interaksi melalui telefon yang baik di antara agensi sektor awam dengan pelanggan akan dapat meningkatkan imej dan persepsi pelanggan terhadap organisasi sektor awam.
 
Bertitik tolak dengan Laporan UTUSAN MALAYSIA bertarikh 11 Mac 2016 bertajuk 'Kecewa Layanan Segelintir Penjawat Awam' Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU), Jabatan Perdana Menteri telah melaksanakan Mystery Shopping pada 14 Mac 2016 untuk menilai prestasi penyampaian perkhidmatan melalui panggilan telefon dalam menguruskan pertanyaan dan aduan.
 
Warga JKR hendaklah sentiasa peka terhadap matlamat kepuasan pelanggan yang sentiasa dititikberatkan oleh JKR, baik dari segi pengurusan projek dan fasiliti ataupun layanan panggilan talipon. Masing-masing hendaklah memainkan peranan di ruang lingkup tugasan masiang-masing untuk memastikan hasrat ini tercapai.
 
Bersama-sama ini dikemukakan risalah “Jejak Pemantauan (link is external)” Siri 2/2016 mengenai penemuan Mystery Shopping Panggilan Telefon untuk makluman dan perhatian Tuan/Puan